Friday, October 28, 2011

TiPS KEnaLi leLAKI... adAKAh iA kENa DgN aNda..????



salam sejahtera... aduh dek kerna sibuk dgn kerja hari ini aku masih lagi sempat up date blog aku ini...oklah aku malas nak panjang2kan celoteh aku ini.. sbb ada yg lebih penting hendak aku smpaikan untuk kalian yg menyinggah laman blog aku ini... pada yg singgah utk pertama kali tahniah sbb sudi menyinggahkan diri anda.. heheheh.. " AKU NAK KORANG2 BACA SITUASI INI..!!!" ianyer terjadi antara aku dan kawan aku ptg tadi bertempat ditempat kerja.. sekitar jam 11.10pagi... baca k dan aku nak korang2 pilih yg mana paling bagus itu kalian kenali siapa teman lelaki anda.... adakah dia benar2 jatuh cinta pd anda atau sekadar dipinggiran..

DARI TADI.. AKU LIHAT KAWAN AKU SI QUDRI GELISAH DAN SAMBIL MEMEGANG HANDPHONE YG CANGGIH TU..MASIH TERLALU AWAL UTK AKU TEGUR DIA.. MGKIN DIA ADA MASALAH KOT.. LAMA2 AKU TENSION.. DAN AKU TANYE..!!!???

aku  : nape nie...???
qudri  : aku pening kepala sebab byk hal yg aku kne buat dlm satu masa...??
( aku pelik smbil melihat dia tengok2 handphone dia lagi..)
aku  : apasal.. aku tgk ko asyik nengok hp tu napa.. kejap2 msg.. kejap msg.. apasal..cer bgtw aku..?? ada masalah ke..???
qudri  : tak..!!! aku kne "punch card" dgn awek aku...
aku : apa..!!!! tak faham aku...
qudri  : setiap apa yg aku buat kne report pd awek aku.. jadi sbb tu lah aku asyik msg je...
aku  : ya allah.. org syg jugak tapi bepada2 kot...adduuhh..!!!
qudri  : aku syg dia lah.. dia yg nak aku wat mcm ni.. klu tak buat marah plak..
aku : lantak ko lah..
( aku blah sbb kawan aku dh jadi mcm lembu yg kne cucuk hidung..nauzubillah..)

ok..ok.. apa yg korang rasa dgn situasi di atas nie...???
aku pelik sbb masih ada org mcm kawan aku yg begitu setia dgn apa yg disuruh oleh awek dia.. mcm bangang pun ada..mcm bengong pun ada... dua2 bengong.. klu aku ada kat tempat dia.. kirim salam.. bukan tak suke dgn cara si awek ni.. tapi cara dia dh membuatkan kawan aku qudri jadi serba salah.. dh jadi pengikut ckp org lak.. bukan ker awek kne ikut ckp laki...yg elok ikut lah.. yg tak elok tinggal lerr..

tIPS UTk kENali DAN harUS cEGAh klU tAkNAK bOYfRiENds kORanG lARi DgN AwEK..


  • BF tak suke GF campurtangan dlm hal2 tertentu ..klu lah bf dia mintak pendapat baru lerr.. korang kasi pendapat k..!!! klu idak tak pasal2 kne tengking hahahah..
  • BF tak suka klu2 GF dia kaki borak.. byk cakap...jgn ler terlebih2 MESRA babe..malu nak kenal dgn kawan2 derr...
  • BF tak suka GF join dlm facebook BF dan siap brani kasi komen2.. org akan ckp.. awek kite tak reti nak beradad...
  • BF tak suka klu2 awek dia suke pegang dompet duit...!!! nape nak pegang???.. laki dah tentu ada poket seluar sendiri derr...!! pantang utk aku..!!
  • BF jarang nak bwak awek dia p tempat keje.. klu terpakse pun.. awek kne duduk dlm kerete.. hahahaha takut awek kite kne kebas dgn kwan2 lah...
  • BF suke awek yg support bf buat apa saja.. asalkan jangan cari girlfriend lain hahaha mana2 awek pun tak suka kan.!!!!

  • BF suka klu awek dia cilik IT.. hehehe kadang2 BF ni lemah skit bab2 IT...betoi tak..betoi tak..
  • BF tak suka klu asyik2 dia ajer yg kne bayar mkn.. apakata klu awek pun sama2 support ler.. baru aman bahagia... org kata berat sama di jinjing.. ringan sama dipikul.. entahlerr..!!!
  • BF amat tak suke klu awek ganggu time keje.. kne sama2 faham memahami ler... kesian kat laki kne pikir byk perkara...
  • BF tak suke klu awek masuk campur hal2 keluarga... klu BF tu anak sulung dh tentu byk tanggungjawab dia.. so awek kne faham lah.. jgn dok nak marah2 ...
  • BF tak suke klu awek bari komen yg tak syok bila naik kete.. klu BF tu mat kete.. dh tentu jiwa kete.. so jgn dok pandai2 nak komen . tak pasal2 kne plak nnti.. heheheh
  • BF suke klu awek tahu apa kegemaran makanan dan minuman BF.. tambah2 klu awek ingat tarikh2 penting.. fuhh terbaik awek nie... ( plez take note baby... )
  • BF tak suke klu awek sikit2 nak susahkan BF... ala klu setakat nak p window shopping baik p jgn mak jerrr.. tak payah lerr nak menunjukkan kasih dan mesra lebih2...
  • BF suke klu awek dia pandai masak... tambah2 masakan tradisional atau kegemaran dia...
  • BF suke klu awek tu pandai berdikari.. pandai membuat keputusan..pandai memilih apa yg terbaik utk masa depan korang berdua...

  • BF suke klu awek tu pandai ambik hati org tua..terutama mak dan ayah kite..
  • BF suke awek tu ada sifat2 keibuan....klu pandai layan budak2 satu keistimewaan..
  • BF suke klu spend masa dgn awek kat tempat2 yg paling memberi makna.. contohnyerr..~ tepi pantai..lepak kat taman rekreasi..tgk wayang..mkn kat fast food restaurant...berjalan2 sambil pegang tangan... fuhhh terbaikk.. boleh cair derr..!!!
  • BF tak suke klu awek jenis mintak topup...skit2 topup... apa barang..!!! nak manja pun agak2 lerr... jgn sampai nyusahkan org..
  • BF suke klu awek tu pandai berjimat cermat... sbb semua tahu laki nie mmg terboros..
  • BF suka klu awek tu bekerja lahh..baru ada matlamat dlm hidup... sama2 berjanji dan berkata ttg cinta yg takpernah pudar..
  • BF suke klu awek lemah lembut... sopan santun... kemelayuan nyer teserlah...
  • BF suke bahagikan masa bersama2 awek dan kawan2 serumah... tak bestlah klu laki lebih utamakan awek.. tak kemana aje.. tak pasal2 kne kutuk ajer dgn kawan.. hahahhahha!!!
oklah tu apa yg aku tuliskan adalah berdasarkan pengalaman ...berdasarkan persekitaran dan org2 & rakan disekeliling aku.. so tolonglah baik wanita atau pun lelaki.. sama2lah menjaga dn menghormati pasangan masing2.. kadang2 kite terpikir mcm manalah mahu mencari kesempurnaan.. harus diingat.. kesempurnaan bukan milik kite..ianya hanya milik ALLAH SWT... jadi jgn lah asyik mencari kesempurnaan sahaja.. harus ada perasaan give and take... memberi dan menerima.. klu asyik memberi ajerr.. bila masa tangan nak menerima kan..!!!
~~~ CiNtA pErLuKaN pENgOrBaNaN ~~~~
cinta yg lambat kadang kala.. mahu menguji setiap pasangan.. jadi jgnlah hampiri perzinaan...kelak membakar diri..ingatlah.. DUNIA HANYE PINJAMAN... YG KEKAL ABADI DI SANA PASTI MENANTI....




okey dulu utk kali ini.. mungkin ada topik2 hangat yg akan dibincangkan.. ingat topik ini khusus utk LELAKI sahaja...daaaa...!!!! sampai kite berjumpa lagii...  :) ~ airul zamhuri 2011


No comments:

Post a Comment