Thursday, October 27, 2011

MakNAnyA LaGU Ini.. dLM ErtI hIDupKU..

Siang Terbayang Malam Merindu

Ketika diri merana
aku dihimpit sengara
tak ku sangka engkau datang bawa cahaya
menerangi jiwa ini yang kesunyian

Tidak pernah ku menduga
kan bertemu dengan mu
ku balut jiwa nan lara dengan kasihmu
ku lafaz ungkapan sayang cinta padamu

Hari ini engkau tahu
aku sangat setia sayang padamu
hari esok yang mendatang
sama-samalah kita pertahankannya
tak ingin lagi diriku
berendam air mata
tak mungkin lagi tidurku diulik mimpi derita
siang ku terbayang, malam ku merindu
hanyalah engkau sayang
bertahta di hatiku

Bawalah daku pergi.....walaupun ke mana saja
rela ku hambakan diri demi mu sayang
sudah dan senang kita
redah bersama
 
aku sengaja mempamerkan lirik lagu di atas ini..aku mahu berkongsi dgn kalian bahawa setiap org mesti ada lagu yg membawa kenangan paling indah dlm hidup korang2.. seperti aku tak lepas dari situasi yg sama...
aku minat giler lagu tu since aku berusia 15tahun.. form 3.. byk kenangan yg aku tempuhi bila mendengar lagu seindah liriknya..
mcm mana dtg minat pun aku tak tahu.. penyanyi lagu tu aku tak minta sgt2... tapi lagu tersebut buat aku mengimbau pelbagai kenangan aku bersama2 dgn rakan sewaktu dulu...
mereka ni pekerja pakcik aku yg duduk sebelah rumah.. antara nama yg aku ingat.. abg mat..abg din..dan ramai2 lagi..entah aku dh tak ingat dh nama mereka..
terlalu byk memori yg sgt2 indah bersama2 mereka.. yg paling rapat dgn aku adalah abg mat org kedah..penah jugak aku p umah dia di sana...
itujerlah yg aku nak bgtw.. selebih2nyerr biarlah tersimpan dlm lubuk hati aku dan ingatan..
ucapan aku.. semoga korang2 berbahagia dan sehat selalu...~~ airul zamhuri 2011

No comments:

Post a Comment