Sunday, October 23, 2011

KiaN dIhiMPit PeRasAAN yg aSinG & kEliRu.. meMOhON aGaR DibErIKan kEkuATan.

salam di mlm hari.. aku kian merasakan ada satu penghalang yg menghalang apa yg aku mahu lakukan..aku terus mendiamkan diri walaupun aku tahu apa yg terjadi pada masa akan datang telah memberi kesan2 yg buruk pd aku... ya allah apa yg aku mahu lakukan.. setelah aku lakukan pasti aku dipersalahkan.. aku mahu berubah.. dri satu tangga ke tangga lagi atas.. aku tak mahu berada pd satu tahap aje..
aku penat memikirkan nyerr.. kadang2 aku rasa mcm mahu lari dri keadaan ini.. mahu mencuba sesuatu yg baru dan paling penting sesuatu yg aku suka dan cintai.. namun setiap kali aku mahu melangkah.. aku seolah2 ditarik kebelakang dan tak mahu aku berubah... aku penat sgt2.... ramai yg berckp pd aku yg aku telah menjadi sesuatu boneka atau lembu yg dicucuk hidungnyer... KIAN PARAH.. KIAN TERLUKA..

APALAH YG HARUS AKU LAKUKAN..???
SIAPAKAH YG HARUS AKU PINTA...??
 APA YG BISA MEMBAWA AKU LARI DARI SINI..??


entahlah.. aku penat.. aku capet...aku rungsing...aku bosan...
aku kne ada perubahan.. perubahan yg boleh membwa kepada kebaikan aku dan keluarga.. aku tak mahu lahh walau aku melangkah masih ada yg ikut aku kemana2 aku mahu pergi... dan sentiasa menonton apa yg aku lakukan dan rancangkan..!!!
tiap-tiap hari aku berlinangkan air mata.. mahu merasakan aku begitu bodoh kerna tak berani melangkah ke hadapan.. aku mahu melindungi keluarga aku.. aku sudah berusia 28tahun... masih tidak punyai apa2.. rumah..kereta..kerjaya yg tetap..keluarga sendiri...apa2 yg aku mahu lakukan... semuanyer masih kosong..
apa yg aku mahu berikan pd ayah aku.. apa yg mampu aku hulurkan pd ibu ku..????
aku ni pengecut ker..??
aku ni masih takut ke..??
aku ni masih tak boleh diharap2kan sbgai abg pd adik2 aku..
aku mahu sentiasa diharap2kan oleh adik2 aku.
aku hanya mampu berdoa..
mahu berusaha..
mahu lakukan semua yg aku mahu...
entahlah... lagi2 aku pasti ckp entahlah.. nape..??
mak dan ayah aku mmg tak suka aku ckp mcm tu.. apalah lagi mengeluh pada takdir..
aku tak mahu maksudkan mcm tu.. aku tahu aku hanye mampu berserah.. dan yg mengubahkan nye diri kite sendiri... berdoa mesti selalu..
setiap kali melihat wajah ibu ku.. melihat wajah ayah ku.. aku sedih.. sbb aku masih tak mampu menyediakan sesuatu yg terbaik utk mereka.. aku sentiasa berdoa agar kesihatan mereka sehat dan berada pd tahap yg cemerlang.. mak..!! along cuba memberi yg terbaik utk mak.!!! along tahu along tak mampu memberikan mcm org lain yg beri pd mak mereka.. cuma satu jer yg along boleh bgtw.. setiap doa hanyer utk mak dan abah...


klu di beri pilihan.. biarlah allah ambil nyawa along mak.. agar mak dan abah masih boleh menjaga adik2 da along tahu adik2 mampu menjaga mak dan abah pd tahap yg lebih baik.. insya allah..
abah.. along tahu .. abah yg telah byk memberi perangsang pd kami adik beradik.. along bersyukur sgt2.. sbb ada abah yg masih prihatin pd kami adik2..
namun along mahu abah berehat dan lebih tumpukan masa pd mak dan dekatkan diri dgn allah dan ibadat.. insya allah.. selagi along mampu menjaga mak dan abah.. along akan cuba usahakan.. kite nie semuanyer syg pd mak dan abah.. smpi along mati mak...along mahu menjaga mak dan abah.. biarlah along berhenti pikirkan masa depan along.. namun 1000 nikmat memberikan adik2 terus berada di dlm keadaan baik dan belajar lebih baik dr along...


aku masih disini... aku masih berdoa agar di berikan petunjuk pd jalan hidup aku dan adik2 aku..
YA ALLAH YA TUHAN KU.. AKU MEMOHON AGAR ENGKAU PERMUDAHKAN LAH TUGAS AKU SEHARIAN AGAR AKU MAMPU MEMBERI YG TERBAIK PD MU DAN MAK AYAH AKU..
YA ALLAH YA TUHAN KU.. AKU BERMOHON PADA MU YA ALLAH.. LINDUNGILAH MAK DAN AYAH JUGAK ADIK-ADIK KU INI..BERIKANLAH HIDAYAH DAN KEBERKATAN HIDUP DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.. INSYA ALLAH.. AMIN YA ROBBAL ALAMIN..

No comments:

Post a Comment