Wednesday, October 26, 2011

KeJadIAn Yg PalIng SiBuk dAN TeKejut aRI NIE....

SALAM KEINSAFAN..
penat dgn keje seharian hari ini mmg membuatkan aku berasa bad mooda dgn suasana yg tak best.. tambah-tambah lagi sepanjang hari ini aku berdepan dgn kawan2 yg muka mcm babi..mcm bengong..
YA ALLAH... dri masuk keje sampailah ke petang telah aku lalui hari ini dgn pelbagai perkara yg aku sakit hati.. dari mula masuk ke boustead naval shippyard sehinggalah MTV ( supplier company ).. wat malu jerr asal nak mintak sample dan aku terus2an dimalukan oleh semua pekeje MTV... mcm bagus sgt2 depe nie..

aku fed up dgn keje yg mcm nie.. hari2 kne pikir masalah2 yg datang.. pada aku ianyer semua itu adalah perkara2 yg membuatkan aku semakin matang dgn kejadian hariann..

 SEPANJANG HARI INI.. HUJAN RAHMAT TELAH MEMBAJARI BUMI PERAK INI..
semua keje aku nak buat semuanyer jadi terganggu... aku perlukan masa... jam 3.00ptg aku ke tnbjana manjung..ambik gmbar2 tender.. hahah.. aku tak kisah ler.. aku terserempak dgn kak nor ex-wife abg wan.. aku tak tahu apa yg diaorg marah kan aku.. sehingga aku susulkan kes ini dengan empunyer diri..

KES KENE MARAH GARA2 PASAL RUMAH TANGGA ORG ~
 " kak nor.. along nak tnyer ni apa masalah along shingga korang tuduh along mcm2.. along nak bgtw.. semua tu bkan apa yg korang sangka kan.. along bukan kaki report.. bukan jenis suke membuat fitnah pasal2 korang....!!!"~~ airul zamhuri..


KAWAN BAIK MENINGGAL DUNIA DIUSIA MUDA.. AL-FATIHAH KAK BAD..
semoga ditempatkan digolongan2 yg menyukai ALLAH SWT..aku bersyukur kerna diberi kawan sebaik beliau.. ya allah aku memohon ampun dan doa utk kesejahteraan beliau..
kak bad telah koma hmpir sebulan gara2 penyakit cancer otak.. kak bad khairul mintak maaf andai sy telah membuatkan akak berasa kurang senang dgn kehadiran khairul.. kita hidup sementara aje...yg lebih kekal dan paling lama adalah di alam akhirat..

berita paling menyedihkan pasal rakan baik aku di BNS sempat melihat dlm masa tak smpai 15minit... aku dulu amat rapat dgn arwah zubaidah atau dikenali kak bad.. kami amat rapat sehingga semua tugasan dia utk melanjutkan pelajaran ke peringkat diploma keusahawan.. yg best aku yg siapkan semua assignment..abis semua tugasan kak bad akan byr aku dgn sejumlah yg lumayan..


HUJAN YG LEBAT DAN KEKAL SEPANJANG PTG INI..
adddoii betoilah kata2 mak dan ayah aku.. klu nak sambut raya deepavali mmg hari2 hujan.. ada bagus jugak tidak le kite kepanasan.. dan penat dgn kerja2 harian kite namun yg paling tak best adalah bg org2 yg nak menoreh getah.. pasti sedih sbb hasil nyerr takdpt nak diberikan pada anak2 dan isteri..
ciptaan allah ini sgt2 berbaloi ada yg elok dan tak elok.. pada yg beranggapan tak elok itu byk2 leh kite memohon doa dan berserah pada ciptaanNYA..
PRO VS KONTRA..
hujan yg lebat dan gelap hari walaupun masih awal jam 3.00ptg.. saat ini mmg elok bebenor utk kite ..TIDDOO..!!!


jam 3.30ptg.. aku bergegas ke kantin tnbj utk menggantikan abg sedara aku keletihan dan kepenatan.. walaupun aku masih ada byk keje di BNS... alhamdulilah aku telah mintak bantuan abg, mie utk cover aku punyer keje.. dan aku terus memandu dgn laju ke BNS utk mengambik sample.. jam 5.15ptg aku terus masuk ke kantin tolong close account...setelah aku beri gaji2 yg telah ditetapkan abg wan.. aku terus balik keumah setelah menghantar nani dan makjah ke rumah masing2..

hujan dan terus hujan.. makin sejuk dihimpit kegelisahan dlm masa sama masih tekejut akan kematian arwah kak bad yg aku anggap sebagai sahabat paling sejati dan akak yg paling sporting.. namun itu urusan ALLAH.. mungkin ada hikmah semua tu..al-fatihah..!!!

No comments:

Post a Comment