Thursday, October 27, 2011

MAlaM yG inDAh BErsAMa MaK.. BerCEriTa dAN beRCorETan

" SAYANGILAH IBU ...."


assalamualaikum warahmatullah hiwabarukatuh..selamat mlm ..
mlm ni aku nak kongsikan saat indah yg aku lalui mlm semlm... satu keadaan yg aku dpt rasakan kemesraan antara aku dan bondaku.. jujur aku jarang sekali utk meluangkan masa sedemikian lama bersama2 dgn bonda..

keadaan mlm tu membuatkan aku terlalu dekat dgn bonda.. sehingga aku meluahkan segala masalah yg aku pikul selama ini... alhamdulilah.. mmg betullah kata org... kuasa dan nikmat yg ada pd tangan ibu mmg mujarab..selepas aku meluahkan segala masalah aku.. ruang2 pintu hati aku terbuka luas...
selepas aku rasakan yg aku terlalu byk dosa bersama ibu..

selepas mak aku sembahyang dan menantikan solat isyak.. mak aku berzikir dgn penuh khusuk.. aku yg mendgr dan melihat keadaan mak aku menjadi insaf...
saat itu aku mahu mendekatkan diri dan duduk bersembang bersama2..
kami meluahkan apa yg kami rasakan..
pelbagai masalah yg kami bincangkan terutama pasal adik aku.. dia risau dan nyata sungguh kerisauan dia bila melihat umur adik perempuan aku dan masih tidak ada tanda2 utk berkahwin..!!! dia taknak melihat anak perempuan dia mengikut jejak mak saudara2 yg lain..
"kahwin lewat..".. seperti aku .. aku jugak risau sampai sekarang masih belom ada tanda2 utk berkahwin.. tapi mak aku bgtw klu laki dia tak risau sgt.. masalahnyerr adik perempuan aku..

entahlah.. aku jugak berdoa agar terbukalah pintu hati dia utk berumah tangga dgn secepat mungkin.. insya allah.. semua itu kerja ALLAH SWT.. kita hanya merancang dan tuhan yg menentukan.. takpelah aku jugak berdoa perkara yg sama ke atas diri ini..

bila kami borak2..aku rasakan mak aku terlalu rindukan adik beradik dia yg sekarang nie makin jauh dan semakin jauh..utk bersama2..mak aku byk berceritakan tentang adik2 dia waktu kecik2 dulu.. dan berharap hubungan kekeluargaan takkan putus dek isteri dan suami masing2...
mereka dh takde mak dan ayah( tok dan nenek aku..) jadi mak aku  berharap mereka bersama2 seperti dulu2... insya allah aku berharap agar pakcik dan makcik aku juga berperasaan sebegitu..

" aku tahu aku byk buat salah pd mak dan ayah aku.. kekurang ajar aku pd mereka.. namun aku mahu yg terbaik utk mereka.. aku juga berdoa agar mereka dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dr ALLAH SWT.
aku memohon maaf pd mak dan memohon agar mak maafkan aku seandainyerr aku bersalah dan telah menyakitkan hati naluri keibuannya...
aku bersyukur kerna punyai mak yg amat memberi kebahagiaan pd kami anak2nyerr..
bersyukur aku pd yg ESA...

jam telah melewati waktu isyak..9.35mlm.. aku mahu mandi dan mak jugak meneruskan solatnyerr.. aku terpikir.. apakah akan terjadi pd aku sekiranyer mak dan ayah aku tiada.. aku harus menguatkan semangat aku demi mak dan ayah aku utk adik2 aku..

ramai yg kata pd aku.. ngape aku masih membujang.. taknak kahwin ker..???
dr naluri aku sudah bising.. sudah menjerit mahu aku berkahwin.. namun aku telah berjanji.. akan kahwin bila melihat adik2 aku sudah melangkah ke alam pekerjaan dan boleh berdiri atas tapak kaki nya.. bukan mahu bertepek atas kaki org lain... itu yg aku mahu lihat..insya allah.. semua itu perancangan.. tapi klu ALLAH mahu aku segera bernikah apa salahnyerr.. 
nafsu kesyawatan aku sudah memuncak.. sudah mahu mencari sebahagian hidup nya..
insya allah... akan aku tunaikan permintaan nafsu kesyawatan...
aku dh mula melalut.. hahahahha
oklah.. jujur yg paling penting aku mahu smpaikan.. adalah keadaan yg begitu indah antara aku dan mak ...

NAMA : SITI ATIKAH BT HAJI HAMZAH
UMUR : 54TAHUN
PEKERJAAN : SURI RUMAH YG CEMERLANG
SUAMI : ZAMHURI BIN KASSIM
MINAT  : TGK TV HINDUSTAN..MEMASAK..RAJIN BUAT KUIH..AMAT MENITIKBERATKAN MASA DAN TANGGUNGJAWAB..
PELAKON PUJAAN : FAHRIN, ROSYAM NOOR, MAWI, SHAH RUKH KHAN,
SINETRON INDONESIA AMAT DIMINATI..
PN. SITI ATIKAH BT HAJI HAMZAH...  
MAk...
dikaulah ratu hati ku...
dikaulah pengubat jiwa dan kerohanian ku...
dikaulah penawar keresahan ku..
penawar kegelisahan ku..
penawar segala racun utk ku...

mak...
dengarlahh... andai aku mampu
petikkan bintang ..aku cuba utk hadiahkan mak.. andai aku bersalah.. maaflah aku...
ampunkan lah dosa2 ku..
mak.. kaulah segalanya utk ku...

~~ nukilan : airul zamhuri 2011 ~~

Mungkin “dia” Memang Maha kuasa
Maha pintar, lagi Bijaksana.
Coba Kita lihat….
Ada ratusan juta yang dapat dipilihnya
Tapi, dia selalu tau, kemana aku akan dititipkan
Walau Hanya lewat usaha semalam
Hasilnya pun 9 bulan kemudian
Aku berhasil dilahirkan
Mom, terima kasih atas pengorbananmu
atas 9 bulan yang pasti melelahkan dalam hidupmu
atas perjuanganmu membinaku
menyayangiku…
mencintaiku…
Dad… Terima kasih atas Rasa sayangmu
Atas kerja kerasmu untuk membelikan ku susu
Membelikan ku baju, dan memenuhi semua kebutuhanku
Terutama atas kasih sayangmu
Yang membuat ku selalu Betah berada di sampingmu
Aku cuma bisa berharap dan berusaha
Apa yang kalian impikan atas diriku jadi kenyataan
Tapi terlepas dari itu semua
aku gak akan pernah melupakan
Kalian lah yang terhebat dalam hidupku
I love you mom
Very love you……

Dad…. Love you so much….Very love you….
BACALAH DOA INI UNTUK IBU DAN AYAH..

No comments:

Post a Comment