Sunday, October 30, 2011

PENGorbaNAN pENyokONG MeMBerIkan KejaYAan uTK PerAK...



assalamualaikum  dan salam sejahtera...

Seperti biasa sabtu mlm ahad @ mlm minggu adalah pilihan aku tuk duduk kat umah ajeer... jam 12.00 tgh mlm aku memilih utk mendengar siaran THR GEGAR.. selama 1 jam lebih aku mendengar lagu2 dangdut seluruh negara nusantara.. malaysia dan indonesia.. mmg terbaik sungguh.. muzik dangdut antara muzik pilihan aku dari dulu sampailah sekarang... walaupun muzik dangdut dh tak popular sedikit masa dulu... takpe2 yg pasti juwa dan hati aku tetap meminati muzik ini...
sekarg ni.. kedengaran lagu secangkir madu merah-amalina dan sheeda.. hahahah mmg terbaik ler....

Tanpa mengira wanita mahupun lelaki sama2 memberi sokongan pd pasukan perak agar memberi persembahan yang terbaik dan mampu memenangi perlawanan tersebut.. kita patut berasa bangga.. walaupun dahulu kuantiti jumlah penyokong wanita perak ini adalah sikit bilangan nya.. namun sejak 2 dan 3 tahun ini.. bilangan kian bertambah dan ini menunjukkan kematangan penyokong perak.. jgn ada yg tersalah langkah udah ler..!!!


OOppsss. ini bukanlah yg menjadi keutamaan aku utk bercerita disini.. apa yg aku mahu kongsikan adalah kegembiraan aku utk tahun ini yg begitu excited dan teruja utk mengikuti sama2 perjalanan pasukan perak FA yg dulunya aku tak berapa meminati.. sekadar tahu dan mengikuti sahaja.. tapi tahun 2011 adalah tahun yg membuatkan aku teruja sgt2.. sokongan kawan2 dan kenalan baru aku di facebook wall kejor yoeb kejor (kite perak sama aje ) dan ultras ( ssu ) dan mcm2 group aku join utk mengikuti perkembangan pasukan perak fa..

BEGITU GAH PIALA MALAYSIA~ pada tahun ini menjadi pujaan dan taruhan kepada pasukan yg kuat dan beraksi dengan cemerlang.             ~FINAL PIALA MALAYSIA 2011~     
            ~~ TERENGGANU VS NEGERI SEMBILAN ~~
 AKSI HEBAT ..TAHNIAH KEPADA PASUKAN NEGERI SEMBILAN JUARA 2011



kehadiran penyokong yg begitu bersemangat dikatakan mampu memberi impak pada sesuatu pasukan.. kejayaan kelab penyokong pasukan perak dipilih sebagai penyokong terbaik 2 tahun berturut-turut.. kami mengharapkan agar lebih ramai lagi ahli2 penyokong datang ke stadium utk memberi sokongan padu  kepada pemain-pemain PERAK FA 2012 insya allah.




 Begitulah kehebatan yg ditunjukkn oleh peminat-peminat pasukan perak FA yg sanggup membuat apa sahaja termasuk membuat rombongan ke vanue-vanue perlawanan yg melibatkan pasukan perak. ini bukan sahaja melibatkan masa tetapi turut melibatkan pengorbanan kewangan masing2 demi satu tujuan.. sy bersyukur sgt dengan pengorbanan mereka ini demi memberi sokongan pada pasukan kegemaran kami.. PERAK FA selamanya .!!!!

"Salah satu vanue di mana kehadiran penyokong pasukan PERAK FA tidak menghampakan.walaupun dimana sahaja pasti penyokong-penyokong ini memberi sokongan dengan kehadiran kami.. kami mahu memberi yang terbaik utk semangat pemain2.. begitu khusyuk menyaksikan perlawanan.. apa yg kami mahukan persembahan yg terbaik dan konsistan setiap pemain.. insya allah sampai mati kami tetap menyokong perak.. "
Vanue stadium shah alam menyaksikan kehadiran hampir 20,000 penyokong datang ke stadium ini menyaksikan perlawanan suku akhir pertama selangor menentang pasukan perak.. dengan kehadiran lebih dr 10 buah bas ke stadium dari perak .memberi sokongan pada team kita.
tanpa mengira wanita ataupun lelaki. kehadiran penyokong sememangnya tidak menghampakan. 
 gambaran ini diambil sewaktu perlawanan suku akhir pertama di stadium shah alam. sebelom perlawanan bermula. kelihatan beberapa pemain melakukan latihan kecerdasan.. selain menyaksikan kehadiran penyokong masing-masing... sementara ini di bahagian kami kumpulan SSU malakukan persembahan dan nyanyian utk memberi semangat yg tinggi kepada para pemain..

Sebelum perlawanan bermula, penyokong perak dengan bersemangat membawa bendera gergasi perak untuk menunjukkan betapa serius dan menharapkan kemenangan serta tagihan aksi2 yg cantek dari pemain2. semangat kami mmg utk perak aje..!!



 Gambar di bawah ini adalah sahabat saya, OME AJE salah seorang penyokong pasukan kelab SELADANG FAN CLUB ( SFC ) beliau adalah salah seorang jurucamera yg sangat comel dan cute.. sangat merendahkan diri dengan sesiapa sahaja.. beliau merupakan sahabat yang boleh memberi kesejukan dihati.. tak belagak tau.. best sgt kawan dgn dia. OME AJE bergambar bersama-sama dengan pemain perak iaitu MOHAMAD FAILEE ( posisi penyerang perak ) GAMBAR tengah, ayah aku EN. ZAMHURI BIN KASSIM ( pak zam ) dan adik aku MOHAMAD NAZREN BIN ZAMHURI ( paul ) GAMBAR KANAN sekali penyokong SSU yg melakukan aksi seperti selalu menghidupkan api sebagai pemberian semangat kepada pemain-pemain.. 

  



Beginilah semangat penyokong-penyokong pasukan perak fa. yang memberi pelbagai aksi-aksi yang menarik utk menyampaikan semangat mereka kepada pemain2.. kain mafla adalah penting untuk mempercantikan persembahan. selain bendera perak yg sentiasa ada untuk memberi kesempurnaan.

..PERTAMA kali aku pergi mengikuti rombongan dengan SELADANG FAN CLUB ( SFC ) membuatkan aku terus minat dan support pasukan perak fa sampai bila2... aku sangguh matilah demi pasukan perak aku ini.. yg positifnya aku tidak mahu memulaukan pasukan dari negeri lain.. sbb klu lah ikutkan hati mmg aku akan fak gile dgn pasukan negeri lain2.. ( adala 2,3 pasukan negeri yg aku fed-up... laaa.....takpelah malas aku nak terangkan lebih2 takut nnti aku di block plak... hahahha ) ok2 aku malas nak celoteh panjang2 .. Ini aku ada lampirkan gambar2 koleksi yg aku ambil dari rakan2 aku di facebook.. ucapan tahniah pd kawan2 sekalian.. tertaksuban anda2 membuatkan pasukan perak fa melangkah ke suku akhir.. alhamdulilah pencapaian yag terbaik utk pasukan perak fa setelah 2, 3 musim lepas zaman begitu jatuh merundum.. dgn sokongan dan paduan kalian membuatkan kite terus berjaya.. insya allah aku doakan yg terbaik utk kite semua..
 "KEJOR YOB KEJOR.....!!!!!  IPOH MALI TALAK   SOMBONG.....!!!.. 



Penulis bersama-sama dengan keluarga di stadium shah alam sewaktu perlawanan suku akhir pertama,
selangor vs perak. kegairahan aku dan keluarga aku membuatkan aku berasa taksub dengan memberi 100% sokongan kepada pasukan ini. Ini juga adalah sekadar coretan sebagai anak perak yg bangga dengan prestasi pasukan perak di bawah kendalian cikgu jan.. kesebelasan pemain2 telah menunjukkan persembahan yg sangat2 terbaik.. cuma tiada rezeki sahaja. walaupun dari amatan mata aku.. pengadil telah memberi kelebihan kepada pasukan selangor. namun alhamdulilah ada hikmah semua ini.
sebagai anak jati perak mengucapkan tahniah dan semoga berjaya dimasa hadapan.
 jumpa lagi di musim depan 2012.. ~ airRUL zAMhuRi 2011


KEJOR YOB KEJOR.....!!!!


1 comment: