Tuesday, November 22, 2011

SUSAH KE NAK MENGERTI PERASAAN AKU INI.. aku kan abang..!!

YA..SALAM..

mlm yang indah dan berangin diluar sana membuatkan aku semakin kenal erti hidup ini.. malam dan siang silih berganti.. tanpa ada sebarang rasa jemu.. bulan dan matahari tetap melaksanakan tugas mereka.

aku cuma harap adik2 aku lebih menghargai apa yang dilakukan.. aku tak minta sebarang pulangan dari pembalasan yang aku lakukan. aku sebagai abang harus memastikan tentang keselamatan, kehidupan, baik buruk sesuatu perkara yang korang lakukan. jangan tersalah memilih jalan hidup..!!! sekiranya salah jalan yang kita pilih maka hitamlah jalan yang kita lalui nnti.

jika dulu, aku akui aku sememangnya aku ni sukar utk berpisah dengan mak dan ayah. aku masih ingat lagi tentang kedegilan aku nak balik umah mak..sedangkan baru sehari aku balik ke kampung. sepanjang mlm menangis yang amat2...
merindui mak..sempat bermonolog.....
apa yang mak buat sekarang..??
mak masak apa..??
mak rindu ke kat aku..??
mak dh tido ke..?? 

aku dipisahkan oleh abg saudara aku, lepas spm aku terus duduk kat sabah sementara menantikan keputusan spm. sebulan aku berendam air mata.. alhamdulilah sekarang aku bolehlah biasakan diri.. walaupun tak sepenuhnya..!!! heheheh..

begitu jugak.. adik2 aku yang lain. aku mahu mereka jugak berdiri di atas kaki sendiri.. dan janganlah mengharapkan pembalasan di atas apa yang kita lakukan.. semua itu dijanjikan oleh ALLAH SWT.

airul zamhuri.

No comments:

Post a Comment