Saturday, November 19, 2011

CERITA SEBELUM ANAKMU BERJAYA...

ASSALAMUALAIKUM... SALAM 1 MALAYSIA & SALAM PERAK AMAN JAYA...

DALAM kita mengorak langkah demi langkah ke depan sana menuju ke destinasi terakhir kita.. janganlah kita lupa akan tempat asal usul kite yang telah lama menjadi sebahagian dalam hidup kita. keletihan dan alasan banyak kerja sememangnye menjadi suatu alasan yang penting.

kejayaan yang lepas haruslah menjadi suntikan pada generasi akan datang.. sejauh mana kejayaan yang kita miliki hanyalah sekadar pinjaman dari yang MAHA ESA.. utk membalas setiap usaha yang dilakukan oleh seseorang itu...

MAHU TAHU 1 CERITA BENAR..????..
"TERJADI PADA SEORANG LELAKI YANG MAHU SEKOLAHKAN ANAK LELAKINYA..."

KEJADIAN, berlaku di perkarangan Hospital..
BILA, tahun 2000.

seorang "ayah" ini.. sedang memikirkan dimana mahu mencari wang sebanyak RM 1,500 utk membayar yuran Institusi pengajian Tinggi di sekitar Pusat Bandaraya, Ipoh.
namun sebelum "ayah" itu membuka mulut untuk meminjam sedikit sumber kewangan dari bapa mertuanya itu. Namun yang terjadi disebaliknya.. diwaktu tengah hari.. ramai staff dan pelawat datang ke hospital.. dan disaat itulah datangnye bapak mertua.. dengan tidak memperdulikan byk mata yang memandang.. namun muka yang tebalnya itu.. benar2 melonjak ke tahap yang paling menyakiti..
dihadapan reramai org itu.. membuatkan ayah mertua isterinya memaki hamun kepada ahli rumah2 itu..seluruh mata memandang ke arah ayah itu...bila menyaksikan pertelingkahan yang tidak sedikitpun dia membalas sifat nagetive..

sejak itu, anak pasangan ini telah tekad dan belajar bersungguh2 agar kejayaan menjadi milik kite.. penuh dengan perasaan malu ayah aku... kita akan melangkah.. melangkah jauh nun disana.. apakah yang akan tertinggal adalah sisa2 yang akan menjadi kenangan dalam lipatan..

ya allah.. beginilah kejadian itu kepada ayah aku...klu aku tahu ini yang terjadi... awal2 aku sudah mohon tidak sambung belajar.. abah, maafkan along demi sebungkus nasib  ku pinta dijadikan bila sampai org..

No comments:

Post a Comment