Tuesday, November 22, 2011

PENGALAMAN NGERI.. KEDATANGAN AH LONG KE RUMAH

YA SALAM...

sekali lagi aku ingin berkongsi cerita dengan korang2 tentang apa yang aku alami baru2 ini.. ya ALLAH .. SUBHANALLAH.. hanya itu yang mampu aku ucapkan.. dan terpikir jugak bagaimana aku boleh terlalu percayakan tentang seseorang.

sememangnya aku bersalah kerna tidak ada sedikit dlm hati ini tentang perasaan curiga ataupun " tak nak ". ini semuanya aku ckp ya...!!! aku just nak tolong dia sbb kami dh kenal hampir 3 tahun.

KEHADIRAN AH LONG KE RUMAH AKU.!!!!!

inilah yang aku alami.. jika sebelum ini aku sekadar membaca di surat khabar tentang keganasan dan kurang ajar nya ah long terhadap peminjam..

YA ALLAH.... ini nyata salah faham yang berlaku, aku tak pernah membuat pinjaman terhadap mana2 ah long. seorang kenalan aku yang pada mulanya aku mahu membantu atas alasan anak2 nya hendak memulakan sesi persekolahan 2011. melihat keadaan nya yang serba salah. aku hulurkan bantuan,

21hb Nov 2011

jam 2.30 petang.. aku di datangi sebuah kereta vios hitam. parking depan rumah.. alhamdulilah mak dan ayah takder di rumah. 3 org cina lelaki dan seorg lelaki melayu.
datang dengan bertatu di lengan tangannya.

aku hanya mampu menelan air liur sahaja. YA ALLAH bagaimana ini boleh berlaku.. setelah di siasat, keadaan inilah yang telah berlaku semlm.

22hb Nov 2011,

keadaan yang lain berlaku.. mereka meminta maaf atas salah faham maklumat yang diterima.. mcm bangang.!!! mcm setan pun ada.!! mahu saja aku saman kerana apakah yang akan difikirkan oleh jiran2 aku.. sememangnya inilah yang aku taknak lakukan. namun pengajaran ini akan membuat aku lebih berhati2. insya allah.
berhati2 memilih rakan.

# nasihat aku, janganlah termudah mendengar kata2 rakan atau kawan2 kita. kerna inilah yang akan terjadi sekiranya kita meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap mereka.
insya allah.

airul zamhuri.

No comments:

Post a Comment