Saturday, November 5, 2011

KERJA..KERJA..KERJA...

ASsalamualaikum WBT... dari kecil kite dia ajar agar kite menjadi orang yang berguna dan mempunyai masa depan yang cerah, insya allah. namun di saat itu aku masih lagi tertanam di dalam fikiran aku agar happy2  dan tanpa memikirkan bahawa masa depan amat penting.. malah pelajaran adalah tahap pengukur masa depan seseorang... namun ini bukanlah perkara utama yang aku nak ceritakan.. aku sengaja postkan gambar2 yang aku ambik ketika aku sedang sibuk menyiapkan tugasan aku.. kitika ini aku berada di tempat kerja.. BOUSTEAD NAVAL SHIPYARD, LUMUT, PERAK.
BNS adalah salah satu tempat terbesar di negeri perak. menjadi usahasama BNS dan TENTERA LAUT DIRAJA MALAYSIA, TLDM (NAVY).

JADUAL HARIAN KERJA AKU..

Aku amat bersyukur dgn kerja yang aku lakukan.. walaupun diawal tahun aku dgn kerja ini seolah2 aku sedang berperang dgn perasaan aku sendiri. apakah yang aku mampu melakukan kerja ini. dari zaman sekolah menengah sehinggalah sekarang aku mmg takkan mengambil kursus yg melibatkan peralatan-peralatan pertukangan atau apa2 yang melibatkan PENUKUL @ HAMMER, SKRU apa2 lagilah.
seawal jam 6.30 pagi aku telah bergerak keluar rumah, utk menghantar bekalan sandwich ke kantin TNBJANAMANJUNG inilah salah satu punca rezeki kepada mak aku.. selain gaji mak lah kan hehehe.. syukur kerna aku masih mampu membantu mak aku dari segala rupa, YANG PENTING KENA HALAL K..!!! jam 8.00 aku aku pasti mengambil mak utk hantar dia ke tempat kerja... seterusnya lebih kurang jam 8.15pagi aku telah sampai kat offife, SUMBER TEKNOJATI SDN BHD berada di bandar baru SERI MANJUNG. offife aku bersebelahan dengan EKRA MEGA,SEKOLAH AGAMA TAKLIM, bersebelahan dengan CT SALON.

kadang2, mailto:bos@%20pakcik aku tak sampai lagi.. tapi aku dh awal2 terconggak di depan office.. huhuh pekerja cemerlang utk 3 tahun berturut2lah kata kan.. heheh. jam 8.40 atau 9.00 mesti bos aku smpai.. aku awal2 akan laporkan segala tugas2 aku semlm petang... setelah sesi pengolahan dan up date my information kat pc aku.. aku mula melangkah ke BNS. untuk memulakan kerja2.. kebiasaanyer jam 10.00pg aku dh mulka melangkah utk memulakan kerja..

Keadaan Kapal Kasturi dlm masih dalam pembinaan. Dari pengetahuan yg dapat diintai2.. kapal ini harus siap sebelom hujung tahun ini. APA KERJA AKU..?? inilah kerja yang aku buat, rutin harian.. apa bila ada site visit ke kapal ini. kami dibawa utk menaikinya agar dpat melihat gambaran seluruhnya.. melihat sample2 yang diminta oleh pihak pengguna. ~ gambar ini di amil ketika aku menanti seorg pegawai utk tgk sample.

suasana dari aku.. melihat terlalu byk projek2 akan datang.. namun bila masa tiada kewangan utk para pembekal seperti kami. bila tiada kewangan ramai plak menuduh2 pihak kerajaan tidak menyalurkan bantuan kewangan.

kapal yg kelihatan di dalm gambar ini adalah feri kapal.. setelah hmpir 2 tahun..
feri kapal ini adalah utk mempastikan bahawa, TLDM.. mampu melahirkann pelbagai kemudahan yg cukup bagus, dr bidang pertahanan.
gambar ini aku ambil ketika aku sedang dlm tahap kebosanan yang sgt2 gaban..so apa lagi..camera in my hand, just take what i want.

kelihatan seperti gudang besar adalah LOC 25
merupakan tempat pembaikan atau tempat pemprosesan utk membuat kapal.
mmg terbaiklah..!! dan disinilah mcm2 perkara berlaku.. penjualan secara haram. mcm2 org nak kaut untung.
OTHER PLACE : TNBJANAMANJUNG, TELUK RUBIAH,SERI MANJUNG. PERAK.

.kelihatan adalah kawan2 aku yg sangat2 baik dan terbaiklah. merekalah selalu tolong aku klu aku nak tgk sampel atau apa2 maklumat tambahan yang aku perlukan. abg abdullah ..abg sahak adalah pekerja TNBJ yg mengawal di beberapa seksyen
 

suasana dari pintu masuk ke station TNBJANAMANJUNG, TELUK RUBIAH, PERAK SEAWAL JAM 7PAGI.. KE MANA PERGINYA MENARA POWER STATION..???

"suasana kelihatan power station. gambar ini di ambik dari tingkat 3.. huhuhu gayat derr..aku mengambil peluang ketika sesi tgk sample .."


"kabur sedikit gambar ini.. biasalah camera baru nak on ready..                   dh aku gatai2 nak ambik .. keadaan office aku.. heheh my staff.. shuhaida. very hardworking staff.."

SITE VISIT di TNBJANAMANJUNG, PROJEK WAT PARTIESION


No comments:

Post a Comment