Wednesday, August 8, 2012

DALAM TANDAS... tempat amalan membaca

salam ramadan ke-19
ASSALAMUALAIKUM....

:: amalam membaca adalah amalan yang sangat2 digalakkan terutamanya golongan belia2 yang mana tahu boleh memimpin negara suatu masa nanti.

tak penting!!!!

apa yang saja nak ceritakan adalah tempat di mana anda membaca,
kebiasaannya,"

  • dalam kereta
  • bus stop ( sambil tggu bas )
  • di perpustakaan
  • di lobi @ ruang2 legar..
  • atau di mana sahaja....
tapi amalan yang saya lakukan...

membaca dan menyusun rak buku2 ilmiah atau suratkhabar di dalam bilik air ( bathroom )
tak tahu sebab apa...!! tapi amalan ini telah saya amalkan sejak berada bangku sekolah lagi.
sambil menunggu dlm ruang bilik air ketika buang air besar.. time itu merupakan saat yang sgt selesa dan cool sambil membaca...

dalam bilik air saya dan tandas..
saya menyediakan rak kecik untuk menyusun buku,majalah dan suratkhabar atau apa sahaja bahan2 ilmiah.. 

sampai kadang2 tu mak ayah bising jugak... yelah dari 10-15minit duduk dalam tandas, kini dh sampai 30-45minit duduk dalam tandas.. yang bestnyer amalan membaca dh terserap seluruh ahli keluarga saya..
mak dan ayah saya pun dh mula membaca...

alhamdulilah...

#tak kira dimana sahaja kita berada, amalan membaca boleh dilakukan dimana sahaja...
saya jer kadang2 malas nak baca.. walau dh tersusun buku2.. tapi malasnyerr makin membuak2.. hehehhe..

No comments:

Post a Comment