Friday, November 16, 2012

Pengertian Maal Hijrah.. penghijrahan

1 muharram 1434 hijrah ( 15hb Nov 2012 )
hari cuti bagi semua rakyat malaysia. penghayatan maal hijrah pada tahun ini sungguh memberi makna yang sangat penuh erti dalam hidup aku.
walau seharian duduk di rumah tanpa melakukan apa2 perkara yang berfaedah, tapi secara dalaman memberi ilmu dan penghayatan dalam diri aku sendiri.

sukar untuk memikirkan tentang perjalanan yang aku ambil ini.. maka aku kne teruskan jugak. dh alang2 menyeluk pekasam..dh hampir 2 bulan berada di segamat aku harus teruskan tanpa memandang kebelakang.
duduk berjauahan dr keluarga ini mengajar aku erti...


  • Rindu
  • Berdikari
  • Kasih sayang
  • kasih abang pd adik2..
  • kebajikan utk adik2..
  • pengurusan dalam seharian..
  • pengurusan masa..
  • kne basuh baju sendiri..
  • kemas umah..
  •  basuh kereta..
  • isi minyak kerete..
  • penjagaan luar dalam kenderaan..
  • penjagaan diri sendiri..
  • baju seluar..
  • pendek kata, bila berjauhan dr keluarga kne lah pandai menjaga tatasusila.
  • berbudi bahasa..
  • semua tu lah.
Janganlah memandang pada luaran sahaja, tapi kne buat utk menjamin masa hadapan.

No comments:

Post a Comment