Wednesday, November 21, 2012

MASA...APAKAH AKU TEWAS DENGAN MASA

Masa..
masa takkan menunggu kita..
kalau kite terlewat pasti kite tertinggal jauh..
bayangkanlah..
kite jauh kebelakang ditinggalkan oleh masa..
sering kali kite mendengar..
masa itu emas..
masa itu bejalan dengan pantas sekali.

aku..
tertinggal oleh masa..
aku jauh kebelakang ...
begitu payah dan sukar mengecapi saat2 manis ..
saat indah yang telah aku tinggalkan..
sering kali aku terkecewa dek masa..
sering kali aku terketinggalan oleh masa..
masa mengajar erti kesungguhan..
masa mengajar erti keberanian..
keberanian menempuh dugaan..
keberanian menempuh cabaran..

masa..
sering kali aku terpikir dgn kepastasan masa yang 
bergerak kehadapan..
tanpa menoleh erti belakang..
aku terlewat..
aku terkasima dengan perubahan waktu..

No comments:

Post a Comment