Saturday, November 10, 2012

KE SELATAN TANAH AIR, JOHOR ... mencari cahaya

Dalam keriuhan mencari sesuap nasi.
merantau mencari pengalaman yang berguna..
berdikari dalama membina salsiah diri..

bila sendiri inilah banyak mengajar erti jimat, minyak kerete, sewa rumah, kawan2 baru, penampilan, sopan, penjagaan percakapan apatah lagi bila kita sentiasa berhadapan dengan ramai manusia yang mempunyai pelbagai ragam dan tatacara.

sehari2 saya cuba menelaah tentang diri orang lain. bukan apa cuma untuk belajar apakah kesilapan yang boleh mencerminkan dalam diri kita sebagai manusia.

Benar kata ustaz Iman Muda, Ustaz Hassan.. Allah tak pernah lelap untuk melihat Hamba2NYA..
Malah sentiasa menginginkan para Umat-NYA sentiasa mengingati-NYA.
kalimah ALLAH SWT hendaklah menjadi dinding dalam diri setiap manusia, termasuklah saya..

Berada di tempat orang, kadang2 kawan byk bertanye jauh saya merantau, keselatan tanah air, johor..
saya cuba mencari sesuatu yang baru, sesuatu yang boleh memberi keredhoaan dan menguji kesabaran setiap manusia.

kadang2 rindu.. kadang2 terasa sangat2 nak memeluk keluarga... teringatkan adik2..
teringatkan pada ayah.. macam2.. tapi semua itu permainan jiwa..

3 minggu memendam perasaan.. teringat pada keluarga..
menangis siang malam.. memanjatkan doa utk mereka.

saya ke johor.. tanpa ada hala tuju.. tak tahu apa yang aku mahukan.. sedang mencari sesuatu yang baru dalam diri ini..

No comments:

Post a Comment