Saturday, June 11, 2011

Mana Satu Pilihan Yang Tepat..???

10 JUNE 2011
( JUMAAT- penghulu segala hari..)

hari ini membuatkan aku terus rasa terpikir dari awal pagi sehingga lah sekarang nie.. jam menunjukkan tepat 12.00am dh masuk hari baru sabtu 11 june 2011..
aku mendapat khabar yang jenuh ianya membuatkan aku terpikir apakah pilihan yang aku buat ini akan mengubah masa depan aku atau terus menjatuhkan martabat dan taraf hidup aku sekeluarga...

soalan yg bermain di pikiran aku skrg nie..??
1. apakah yg best nyer kerje kat KL...?
2. mampukah aku hidup dgn selesa di sana seperti mana yg aku dapat di kg aku..
3. apakah 'mereka' akan ketawakan aku andai ini pilihan yang salah..?
4. bolehkan aku bekerja dibawah tekanan..?
5.bagaimana keluarga aku..??

aduhh.. semakin byk jugak yang aku pikirkan .. semakin bercelaru pikiran aku kala nie..
kata pakar motivasi dr azizan.. makin byk kite berpikir makin byk halangan yang kite dapat..
harus berani tanggung risiko..
masalah nye mrk tak tahu apa yang aku lalui.. keluarga aku amat memerlukan aku,,
tambah2 pulak raya nak dekat nie..

aku makin pening...???
PENING..??
PENING..??
PENING..??

No comments:

Post a Comment